Artiklid ja soovitusedSotsiaalmeediaVeebisait

Mis on Facebooki piksel ja kuidas seda kasutada?

Mis on Facebooki piksel ning miks sul seda vaja on?

Tegemist on koodiga, mis tuleb oma veebisaidile lisada ning mis hakkab andmeid koguma ja võimaldab luua Facebooki reklaame inimestele, kes on seda veebisaiti külastanud või teatud liigutusi teinud (remarketing) ning saada täiendavat analüütikat. Andmete kogumiseks kasutab Facebooki piksel küpsiseid (cookies) ning oodatavaks kasuteguriks on FB reklaamikampaaniate suurem conversion ning rohkem kasulikke andmeid.

Näide:
Sul on e-pood, kus müüd külmikuid. FB piksli andmete abil saad kuvada oma FB reklaame neile inimestele, kes on juba sinu e-poe veebisaidil käinud. Veelgi enam, piksli abil saad kuvada konkreetse toote spetsiifilist reklaami inimestele, kes seda toodet vaatasid või näiteks ostukorvi lisasid, aga ostu sooritamata jätsid jne. Täpselt sihitud reklaami abil tuletad inimestele pidevalt meelde, et nad selle toote vastu huvi tundsid ning ostu sooritamise tõenäosus suureneb.

NB! Üldiselt soovitatakse FB piksel veebisaidile paigaldada ka siis, kui hetkel Facebooki tasulisi reklaame ei kasuta, sest siis on hiljem olemas andmed, mille alusel täpsemaid reklaame luua.

Kuidas Facebooki piksel tööle panna?

Facebooki piksel kasutab nn sündmusi (events), mille näol on tegemist spetsiifiliste tegevustega (nt ostu sooritamine või mõne kindla alalehe külastamine). Pikslil on nn standardsündmused (nt ostu sooritamine, vormi täitmine, ostukorvi lisamine, otsingu kasutamine jne) ning võimalus luua oma enda seadistatud sündmusi.

Facebooki piksli paigaldus ja aktiveerimine:
  1. Mine https://www.facebook.com/events_manager ja vali menüüst “Pixels”.
  2. Kliki “Create a Pixel” nuppu ja lisa nimi ja veebisaidi URL.
  3. Seejärel pakub FB välja valikud, kuidas soovid koodi oma veebisaidile lisada. Oletame, et haldad ise oma veebisaiti ning valid siit “Manually install the code yourself”.
  4. Järgneb lihtne copy-paste liigutus, mille juures on oluline kood veebisaidil õigesse kohta lisada (html head elementide vahele ning nii, et see oleks kõigil lehtedel, mitte ainult nt avalehel). WordPressi puhul võid selleks kasutada ka mõnda plugini. Olemas on ka plugin nimega Official Facebook Pixel, kuhu tuleb sisestada vaid unikaalne ID number, mille leiad koodist.
  5. Kontrolli, kas koodi paigaldamine õnnestus: sisesta oma veebisaidi URL ja kliki “Send Test Traffic”. See liigutus võtab tavaliselt mõne minuti ja kui õnnestub, siis tuleb ette kiri “Active” koos rohelise ikooniga.
  6. Järgnevalt saad seadistada erinevaid “sündmusi”. (“Track event on page load” on lehe vahetamisega seotud, nt külastaja liigub check-out lehelt täname ostu sooritamise lehele vms. “Track event on inline action” tähendab samal lehel tehtavaid liigutusi, nt külastaja lisab toote ostukorvi, aga jääb samale lehele edasi.) Soovi korral paigalda ka Google Chrome laiendus “The Pixel Helper”.
  7. Ära unusta oma veebisaidi külastajaid ka teavitada, et kasutad Facebook Pixelit ja kogud nende kohta andmeid.

Ja ongi kõik – nüüd jääb üle vaid olemasolev info enda kasuks tööle panna!

Kõige lihtsam näide on, et soovin kuvada reklaami inimestele, kes on minu veebisaiti (antud juhul siis digimarketing.ee) külastanud, nt viimase 30 päeva jooksul. Selleks seadistan Facebook Ads Manageris lihtsalt vastava sihtrühma: