Artiklid ja soovitused

Digiturunduse sõnastik

A/B testimine – A/B testide mõte on suurendada kampaania tulemuslikkust, ajamata asja liiga keeruliseks (ehk testides kahte valikut ja vaadates, mis paremini toimib)

Above the fold – veebilehe osa, mida külastaja näeb ilma lehte kerimata

Acquisition – kust külastajad sinu veebi tulevad

Auto tagging – automaatne märksõnade (tags) lisamine URLidele, nt Google AdWordsis

Banner Advertisements – bännerireklaam, millega tekitatakse nähtavust või kogutakse klikke

Behaviour – “käitumine” ehk mida külastajad sinu veebis teevad

Bounce rate – % külastajatest, kes tulid veebilehele, aga ei sooritanud ühtegi liigutust ehk piirdusid ühe lehe külastamisega (kasulik nt analüütikas vaadata, millised allikad on madala bounce rate ja millised kõrgega, vajadusel optimeerida vastavalt)

Call to Action (CTA) üleskutse tegevusele, nt nupp „Osta kohe“

Click rate – klikkimiste %

Click-through rate (CTR) – % kuvamisest (impressions) saadud klikkidest (100 kuvamist ja 10 klikki = 10% CTR)

CMS – content management system ehk sisuhaldussüsteem, nt WordPress

Content marketing – sisuturundus (artiklid, õpetusmaterjalid jm sisu, mis on inimestele kasulikud, aga ei mõju otsese reklaamina)

Conversion rate – % külastajatest, kes täitsid soovitud eesmärgi (nt 10% tähendab, et 10 inimest 100st ostis veebipoest soovitud toote jne)

Copy – tekst (tihti kasutatakse professionaalsete loovkirjutajate ehk copywriterite abi)

Cost per acquisition/action (CPA) – kui palju maksab ühe eesmärgi täitmiseni jõudmine / tegevuse tegemine

CPC – cost per click ehk tasuline klikipõhine reklaam (nt Google AdWords, Facebook Ads jt)

Direct (medium: none) – otsekülastused ehk klient trükkis sisse sinu saidi veebiaadressi

Frequency – sagedus ehk kui mitu korda üks külastaja sama reklaami näeb

Goal – eesmärk (päringute, müükide, tehingute jne arv)

Google AdWords – Google tasuline reklaam

Google Analytics – veebianalüütika tööriist (tasuta), mille abil saad infot oma veebis toimuva kohta

Impression – kuvamine ehk reklaami näitamine kasutajale

Landing page – nn maandumisleht või kampaanialeht – vähese ja spetsiifilise fookusinfoga leht, mis suunab külastajat tegema kindlat toimingut, nt osalema kampaanias, registreerima, ostma vm. Mõte on selles, et külastajat ei kuhjata liigse infoga üle.

Lifetime value (LTV) – prognoos, kui palju üks klient kliendisuhte vältel ostab (ehk CPA peab olema madalam kui LTV)

Meililist – nimekiri (andmebaas) kontaktidest

Open rate – avamiste %

Opt-in – inimene on andnud oma loa talle teateid saata

Organic – nn orgaaniline ehk loomulik külastatavus, nt klient satub sinu lehele Google otsingu kaudu

Organic traffic/results – nn loomulik ehk ilma lisatasu maksmata tekkinud “liiklus” (inimvoog) või saadud tulemus

Paid traffic/results – tasuline “liiklus” (inimvoog) või tulemused, nt Google AdWords reklaamid

Referrals – külastatavus, mis tuleb teistelt veebisaitidelt viidatult (ja mitte läbi otsimootorite)

Remarketing – reklaami kuvamine neile, kes on juba sinu lehte külastanud

ROI – “Return on investment” ehk investeeringu tasuvus

Search Engine Optimization (SEO) – kuidas otsingutulemustes nähtavam olla ehk otsingumootoritele optimeerimine – kogum erinevaid tegevusi, mis aitavad veebilehe positsiooni otsingutulemustes tõsta

Source – allikas ehk kust klikid/külastajad tulid

Subscribed – liitujud (nt uudiskirjaga)

Tags – märksõnad, mille abil kampaaniaid (viiteid) märgistatakse ja analüütikas tuvastatakse (nt “www.veebileht.ee/?utm_source=uudiskiri”)

Tracking Pixel – 1×1 pikslit pilt, mille abil jälgitakse kasutaja tegevust

Traffic – veebilehe külastatavus (inimvoog)

UI – “User interface” ehk kasutajaliides

Unsubscribed – loobujad (nt uudiskirjast)

UX – user experience ehk kasutajakogemus, nt kui lihtne, loogiline, kiire ja mugav on kliendil sinu veebis mingit toimingut teha

Viral – olukord, kus inimesed hakkavad sõnumit ise väga aktiivselt jagama (nt humoorika sisu tõttu)

Digiturunduse tööriistad

Campaign URL Builder: https://ga-dev-tools.appspot.com/campaign-url-builder/

Facebook Debugger: https://developers.facebook.com/tools/debug/

Facebook Ads Image Text Checker: https://www.facebook.com/ads/tools/text_overlay 

Google AdWords: https://adwords.google.com

Google Analytics: https://analytics.google.com

Google Keyword tool (Keyword Planner): leiad Google AdWordsi tööriistade (tools) alt

Kujundusmallid: www.canva.com

Lihtsad veebilehed (ise loomine): www.voog.com

Märksõnade jälgimine: https://www.google.com/alerts

Masskirjade saatmine, e-kirjade automatiseerimine: www.mailchimp.comwww.getresponse.com

Piltide andmemahu vähendamine: https://compressor.io

Sotsiaalmeedia haldamine: www.hootsuite.com

Statistikat: www.similarweb.com

Trendide jälgimine: https://www.google.com/trends/

Veebilehe analüüs: https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/, https://validator.w3.org 

Visuaalsed raportite töölauad: https://datastudio.google.com