Artiklid ja soovitused

Toitlustusettevõtte turundamine Facebookis: 5 praktilist ideed!

Hea toitlustusettevõtte (turundus)juht, mul on Sulle oluline küsimus: “Miks mina kliendina peaksin Facebookis Sinu söögikoha fänniks hakkama?” Miks peaks üldse keegi Facebookis Sinu söögikoha fänn olema?

Tegelikult on ju asi lihtne. Selleks, et kliendi käest like ja follow kätte saada, pead talle ikkagi midagi väärtuslikku vastu pakkuma, nt kasulikku infot (päevapakkumised, retseptid) või mingit präänikut (tasuta kohv, magustoit, soodusprotsent jne).

5 praktilist ideed, mida saad toitlustusettevõte Facebooki turunduses rakendada:

1) “Präänik” Facebooki fännidele

Präänik võib ettevõtte jaoks odav olla, aga kliendi jaoks peaks see piisavalt ihaldusväärne olema. Näiteks “sellel kuul/nädalal/reedel kõigile FB fännidele tasuta kohv/magustoit vms”. Pakkumine tasub hoida võimalikult lihtne nii kliendi jaoks kui ka haldamise vaatest.

Kujuta ette olukorda, kus Sul on kassas lõuna ajal väike järjekord ja väljas silt: “Meie Facebooki fännidele on täna prae kõrvale tasuta kohv – aitäh, et meiega olete!”. Mitte fännist klient ootab seal järjekorras, näeb silti ning mõtleb endamisi: “Mhh, tasuta kohv, ühe tühise like vastu – pole paha, hakkan ka fänniks, hea diil ju!”

Juba olemasolev fänn loeb silti ja mõtleb endamisi: “No näed, lõpuks ometi üks ettevõte, kes ka päriselt väärtustab oma fänne – väga tore, et ma nende fänn olen. Soovitan sõbrannadele ka…” 

Fänni staatust saab klient näidata kassas oma nutiseadmest. Kampaania võib olla ajutine või korduv…

2) Kumba eelistad?

Vii läbi lihtne postituse mäng olemasolevate fännide kaasamiseks. Nt kollaaž kahest lõunasöögi pildist ja küsimus fännidele: “Kumba lõunat eelistaksid? Kirjuta vastus kommentaari ja kõigi kommenteerijate vahel loosime välja tasuta lõuna – ikka selle, kumba ise eelistad!”

3) UGC (user generated content) kasutamine

Nt “Postita pilt oma lemmiklõunast meie FB lehele. Kõigi pildi lisajate vahel loosime välja…”

Või siis retseptivõistlus: “Milline on Sinu lemmikkook? Jaga retsepti ja võida…” jne

4) Päevapakkumised Facebookis

Üks väga hea tõuge fänniks hakkamisel on päevapakkumistega kursis olemine. Kui Sa veel oma päevapakkumisi Facebooki ei lisa, siis võiksid seda kindlasti kaaluda. Tundub ehk elementaarne, aga nt Tallinnas on palju söögikohti, kus seda võimalust millegipärast ei kasutada…

5) Kasuta asukohapõhise reklaami võimalusi

See soovitus on eelkõige uute klientide kohale meelitamiseks. Kasuta Facebooki tasulise asukohapõhise reklaami võimalusi, et söögikoha läheduses viibivaid kliente enda juurde meelitada. Kombineeri samuti mõne “präänikuga”, et reklaami nähes oleks konkreetne “tõuge” olemas, miks klient peaks valiku just Sinu kasuks langetama.

Edukat digiturundamist!

NB! Kui soovid digiturundusega abi, siis kirjuta: martin@digimarketing.ee